Září 2016

Jak jsem si zařizoval pracovnu a kancelář

7. září 2016 v 11:09 | Franta Pavlíček |  Bydlení

Rozhodl jsem se zařídit svou kancelář. Kancelář a pracovna jsou pro mě velmi důležité místnosti a potřebuji je mít zařízené prakticky, funkčně a hlavně tak, abych se i při práci cítil dobře. Když jsem vybíral vybavení, byl důležitý parametr také cena. Nechtěl jsem překročit stanovený rozpočet.

Zařídit si pracovnu a kancelář byl pro mně doposud nejtěžší úkol. Nejenže jsem si musel pořídit kvalitní kancelářskou techniku, počítač, tiskárnu s kopírkou a skenerem, ale nejdůležitější bylo vybrat si vhodný nábytek, kam vše potřebné umístím a u kterého budu moci pohodlně pracovat.

Velmi důležitým parametrem pro mne bylo mít vše po ruce, což moderní nábytek do kanceláře splňuje bez problémů. Nábytková sestava mi umožňovala zvolit si styl, barvu a design, který mi nejvíce vyhovuje. Vybrat si z tak širokého množství nabídek nebylo vůbec jednoduché. Při výběru jsem musel brát ohled na velikost pracovny.

Důležitý byl pro mě materiál, ze kterého je nábytek vyroben. Dřevěný nábytek dodává kanceláři na útulnosti, skleněný nábytek vypadá velmi moderně a stylově, ale podle mě je dosti nepraktický z hlediska údržby. Zvolil jsem proto nábytek z lamina, ze kterého snadno setřu rozlitou vodu a podle potřeby utřu prach.

Kancelářské stoly a židle

Pracuji na klasickém stolním pc, vybíral jsem proto dostatečně velký stůl. Pokud bych pracoval na notebooku, stačil by mi jen malý pracovní stůl. Líbí se mi kancelářské psací stoly s dostatečným úložným prostorem a místem pro umístění kontejneru na dokumenty. Díky rohovému stolu ušetřím dostatek místa. Pracovní deska stolu je dostatečně velká pro umístění počítače, klávesnice, myši, poznámkového diáře a hrnku s kávou, bez které po ránu nefunguji. Na pracovní stůl jsme si pořídil také malou lampičku. Světla není nikdy dost a navíc má velmi příjemný design.

S výběrem židle mi poradili v prodejně. Důležitým parametrem je výška stolu, ke kterému si židli pořizuji. Ergonomické kancelářské židle mají tu výhodu, že se přizpůsobí tělu pracujícího, neničím si tedy páteř a díky tomu, že je židle otočná, snadno se přizpůsobí mým pohybům. Židle má snadno omývatelnou plochu, dle potřeby ji tak jednoduše vyčistím, aniž bych musel složitě snímat či nasazovat potah a navíc umí odvádět i pot. Chtěl jsem nastavitelnou opěrku rukou i zad, abych si židli přizpůsobil. Zkušený prodavač mi vybrané židle předvedl a po nákupu mi ji nastavil dle správných parametrů. Kupodivu nebyla tato ergonomická židle nijak drahá a přesto svou funkci plní dokonale.

Praktické úložné prostory

Vzhledem k tomu, že v kanceláři trávím spoustu času a musím mít uskladněno mnoho dokumentů, kancelářské potřeby, papíry do tiskárny a další pomůcky, vybral jsem si také příruční kontejner na dokumenty, police a spoustu boxů a organizérů na dokumenty a kancelářské potřeby.

Pryč jsou doby, kdy zařízení do kanceláře a pracovny bylo vyřešeno jednou skříní, kde se ukrývaly tuny dokumentů. Díky malým komodám a kontejneru si jednoduše roztřídím vše potřebné a mám tak přehled, kde co mám. Když potřebuji nějakou složku, vím kam pro ni sáhnout. Pojízdné kontejnery jsou navíc výhodné v tom, že je přemístím jak potřebuji, aby mi nepřekážely.

Při vybavování kanceláře a pracovny jsem si pořídil i různé vychytávky jako je skartovačka, vazačku dokumentů. Navštívil jsem také papírnictví, kde jsem si koupil organizér na tužky, nůžky, lepidla a další důležité pracovní potřeby.

Jak jsem vybíral podlahovou krytinu a doplňky

I v pracovně a kanceláři se chci cítit dobře a proto jsem se rozhodl vybrat si i novou podlahovou krytinu. Sešlapaný koberec rozhodně nevypadá reprezentativně a tak jsem chtěl funkční a esteticky vyhlížející krytinu. Vybrat si nebylo nic jednoduchého, ale nakonec jsem zvolil barevnou PVC krytinu opatřenou pěnovou vrstvou.

Rovněž jsem si vybíral doplňky a dekorace, které mou kancelář ozdobí, mám rád při práci příjemné prostředí. Na okna jsem umístil květináče s orchidejemi a jednu květinu jsem si umístil i na komodu do které ukládám dokumenty. Na zdi jsem si vybral černobílé fotografie. Důležité jsou také zvolené barvy na stěně. Tedy alespoň pro mne. Červená, oranžová a žlutá barva mě vždy stoprocentně proberou z únavy. Kdybych zvolil modrou či béžovou, nejspíš bych se cítil unavený.

Na osvětlení stěn a stropu jsem si vybral kombinaci několika svítidel, rozsvítím si dle potřeby to, které potřebuji nebo všechna najednou.

Rozestavění kancelářského nábytku nebyla žádná hračka

Rozestavět kancelářský stůl, nábytek a doplňky nebylo nic jednoduchého. Musel jsem vše ustavit tak, abych měl dostatek světla na práci, potřeboval jsem vidět na dveře i do prostoru a zároveň nechci při práci sedět v průvanu. Stůl jsem vybíral tak, aby šel dle potřeby kdykoliv přestěhovat, můžu tedy vzhled své kanceláře jednou za čas obměnit tím, že jednoduše přestěhuji nábytek v pracovně tak, jak se mi to zrovna bude hodit nebo líbit.

Při výběru kancelářského nábytku a vybavení jsem se zaměřil nejen na vzhled a funkčnost, ale i na cenu vybavení a především variabilitu nábytku. Snadno jej tak přizpůsobím své pracovně. Kdybych si nevěděl rady, nejspíš bych se obrátil na architekta nebo designera, který by mi navrhl nábytek na míru. V obchodech je naštěstí dostatečná nabídka a já jsem měl z čeho vybírat. Nejvíce mě překvapily ergonomické kancelářské židle svou nízkou cenou a dokonalou funkčností.

Foto: Nick Keppol, Flickr